Nuffnang Ads

Tuesday, March 31, 2009

GRAPET SUSUN OPS TENGAS 5

(Rakan GRAPET sedang menyiang ikan dalam Ops Tengas 4 yang lalu)

Gabungan Rakan Radio Amatur Dan Rekreaksi (zon) Perak Tengah (GRAPET) sedang mengenalpasti lokasi Ops Tengas 5 yang dijadual bermula tidak lama lagi.

Ketua Ops 9W2PHJ (Tuan Haji Jamalul) berkata, cadangan lokasi yang pertama ops ke 5 ini sudah diketahui, cuma mencari satu lagi kawasan yang setaraf dengannya sebagai lokasi alternetif.

Menurutnya, Aktiviti Ops Tengas itu dilaksanakan sebagai program dwi bulanan GRAPET dan menjelajah seluruh kawasan Lata yang terdapat di negeri Perak.

" kami juga telah merancang untuk meninjau kawasan lata di Cameron Highland dan buat masa ini masih dalam pertimbangan " jelasnya.

"Ops Tengas dijalankan selama 1 hari sehaja dan tidak bermalam - masuk ke lokasi berkenaan sekitar jam 9-10 pagi dan kembali semula jam 4-5 petang itu juga"sambung 9W2PHJ.

Menjawab soalan, 9W2PHJ menyatakan, Ops tengas anjuran GRAPET ini terbuka kepada semua rakan-rakan radio amatur dalam dan luar Perak tanpa bayaran dikenakan.

" Ops ini bertujuan untuk berQSO di daratan dengan rakan RA seluruhnya disamping mengeratkan lagi silatulrahim"..jelasnya lagi.

sambungnya, Setakat ini rakan kita 9W2APH dan swl Zaki - kedua-duanya dari Sekinchan, Selangor telah menyertai Ops Tengas yang lalu.

No comments:

Iklan

Ingin Berhenti Merokok ?

Malaysia Web Server