Nuffnang Ads

Monday, August 3, 2009

10 Stesen RA bantu ops pencarian pagi ini

(Sebahagian Rakan Radio Amatur yang menyertai Ops tersebut)

Sejumlah 10 Stesen Radio Amatur Perak turut membantu ops pencarian dan menyelamat gadis hilang di Kem Rekreasi, Kg Guar, Kuala Kangsar Perak pagi ini.

Mereka adalah ; 9W2DJJ - 9W2GWC - 9W2HKK - 9W2NIM - 9W2TUO - 9W2FTB - 9W2ULA - 9W2MPB - 9W2 AFM & 9W2 PHJ. gerakan mencari yang dimulakan pagi ini (untuk hari ini).


(unit Udara PDRM bersedia menanti arahan di lokasi tempat kejadian)

Dalam kejadian itu seorang gadis peserta Kembara Biro Tata Negara (BTN) Siti Aishah Hassim dari Selangor didapati hilang semasa aktiviti kembara berjalan subuh yang dimulakan kira-kira jam 2 pagi dikem berkenaan pada ahad lepas.

Sejak itu gerakan untuk mengesan dan menyelamat telah dijalankan oleh Pasukan beruniform/keselamatan, unit anjing, unit penerbangan PDRM serta orang-orang kampung serta rakan-rakan radio amatur tempatan.

Bilangan rakan radio amatur kian bertambah sehinggalah pagi ini 10 stesen turut membantu dalam ops berkenaan disamping itu 9W2PHJ menyediakan dua khemah untuk menampung kegunaan ops tersebut.

Frekuensi yang digunakan khas untuk Radio Amatur 145.275 Mhz= V22 dan rakan-rakan RA yang ingin mengetahui perkembangan terkini bolehlah memantau di frekuensi tersebut.

1 comment:

ahmadbinabu said...

harap pak cik hassim dapat bersabar...
kami sentiasa mendoakan ank pak cik dalam keadaan selamat.

Iklan

Ingin Berhenti Merokok ?

Malaysia Web Server